Wat voor informatie kan iemand te weten krijgen met alleen me telefoonnummer(mobiel) en me naam(voornaam)?

Kan iemand bv al me adres weten? Is me mobiel dan makkelijk op te sporen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja een stalker of iemand die verstand heeft deze soorten bezigheden, kunnen makkelijk uw locatie opsporen via uw telefoon. Persoonlijke informatie etc. niet.

Nee, dat kan niet. Opsporingsdiensten kunnen het wel, maar privé personen niet. Aan het nummer is hooguit te zien bij welke telefoonprovider je bent. Echter... de persoon kan dat nummer invoeren in z'n telefoon, en dan ziet die of je WhatsApp hebt, Telegram en misschien nog andere messengers die aan mobiele nummers gekoppeld zijn. En hij ziet dan ook je profielfoto, en wat er verder in je profiel staat. Dat is iets wat mensen vaak niet beseffen als ze WhatsApp nemen, en daar gegevens in het profiel zetten.

Je adres kunnen ze makkelijk krijgen. Er zijn tegenwoordig sites als 'gebeld.nl' die je adres geven. Sommige mensen die niet in het telefoonboek staan, staan daar wel op.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100