Ja, maar niet helemaal volgens de normale dienstregeling

Tijdens Koningsdag rijden de trams zoveel mogelijk volgens de (normale) zaterdagse dienstregeling. De meeste trams rijden echter niet hun normale routes. Zo rijden alleen tram 3 en 12 hun eigen route, de trams 5, 7, 10 en 14 hebben omleidingen of inkortingen. Daarnaast zijn er samengestelde lijnen, koppels van twee bestaande lijnen. Elke tram van zo’n koppel rijdt van het eigen begin/eindpunt de eigen route tot aan de rand van het centrum en dan met het andere nummer naar het andere begin/eindpunt, en weer terug. Trams 24 en 26 rijden helemaal niet.

Naast de trams rijden ook de bussen vanwege de drukte, afgesloten wegen en de evenementen met aangepaste dienstregelingen. Zo rijdt bijvoorbeeld bus 22 in het geheel niet. Op lijn 66 rijden extra bussen, omdat tram 26 en pendelbus 326 niet rijden. Diverse bussen rijden ook een andere route dan gebruikelijk.