Kan er in de ruimte met een vuurwapen worden geschoten ?

Want ik zag een filmpje van cod ghost dat ze in een soort van ISS gingen schieten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Buskruit gevat van zichzelf al voldoende zuurstof om te kunnen ontbranden en er is dus geen zuurstof vanuit de omgeving nodig.

Er zitten alleen wel wat haken en ogen aan schieten in de ruimte. Als je het als astronaut doet, zal je je zelf ook naar achter "schieten" vanwege de terugslag. De totale impuls balans blijft behouden dus in verhouding zal je snelheid/massa net zoveel naar achter gaan als de kogel snelheid/massa naar voren gaat. Als je je ergens tegen af kan zetten (een ISS bijvoorbeeld) zal de afwijking minimaal zijn, maar wel iets om rekening mee te houden.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor, dat kan. De benodigde zuurstof wordt in een modern patroon ook door de patroon zelf geleverd.

Zie het antwoord van Bastanovum op een vergelijkbare vraag