Kan ik iemands adres achterhalen door 1cent over te maken?

Ik las op internet dat je door 1cent over te maken naar iemands rekeningnummer dan zijn/haar gegevens kan zien.
Ik ben laatst opgelicht, en nu wil ik toch wel kijken of ik zo die gegevens kan krijgen.
Ik heb aangifte al gedaan maar de poltitie kan ook geen gegevens krijgen bij de bank want dan moeten ze een dwangbrief van de Officier van Justitie hebben.
Zou de 1cent methode kunnen helpen? Diegene heeft ABN AMBRO (net als mij) en dat weet ik wel 100%.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Heb jij dan ooit op een bankafschrift adresgegevens zien staan? Nee toch zeker. Is een fabeltje!
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Dat soort oplichters werkt ook vaak met catvangers ! Stel dat je het adres weet te achterhalen, dan weet je nog alles behalve zeker dat je de juiste persoon te pakken hebt. Maar toegegeven het is weer een stapje verder...

Antwoorden (2)

Lukt niet, ik heb op deze manier wel eens een dreig berichtje naar de oplichter gestuurd.
Zelfs een goed vriendje dat bij de desbetreffend bank werkte kon me door privacy niet helpen aan het adres.
10 jaar geleden
Ik weet verder niet op welke manier je bent opgelicht, maar je zou hem een 'koekje van eigen deeg' kunnen geven, door hem of haar te verleiden elkaar ergens te ontmoeten. Of je de oplichter dan ook daadwerkelijk wil confronteren is een tweede, je zou hem ook enige tijd kunnen schaduwen om zijn woonadres en naam te achterhalen. Met een beetje fantasie en 'Peter R de Vries tactiek' kun je denk ik een heel eind komen. En vermijd ten alle tijden zelf een strafbaar feit te plegen of in een gevaarlijke situatie terecht te komen.