Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lees ik deze wereldklok?

Het gaat dus om het rechter kleine uurwerkje. Op welke manier moet ik het gebruiken om de wereldtijd te bepalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Die rechter kleine wijzer heeft niets te maken met de wereldtijden/tijdszones. De tijds zones staan op de draaibare lunette. Dat is uitsluiten een hulp rand om de tijds verschillen van de diverse tijdszones af te lezen. Dat kleine wijzertje is onderdeel van de chronograaf. De stopwatch dus. De centrale rode wijzer meet de seconde, links minuten en rechts de uren van de tijd meting. De onderste is de weergave van seconde van de actuele tijd. Loopt dus samen met de uur en minuten wijzer. De draaibare ring draai je de tijdszone gelijk aan de weergave van de uurwijzer. Vervolgens kan je dan aflezen van welke tijdszone je de tijd wilt weten. Ik mis overigen de gmt wijzer die de 24 uurs tijd op de rand moet aanwijzen. Zit die misschien onder de andere wijzers verborgen op deze foto?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding