Wat is er gebeurd met de mensen die in de stad om geld bedelen/ waar komen ze vandaan?

Ik vraag mij dit af, omdat ik in de stad (niet per sé Amsterdam) s"avonds best veel mensen tegenkom die om geld bedelen.
Maar ze spreken wel gewoon Nederlands, dus zullen niet vanuit een ander arm land komen neem ik aan. Dan krijgen ze toch een uitkering zou je zeggen?

En als 2e vraag ik me af wat het bedelen nou eigenlijk loont. Ik vraag me af hoeveel een uur bedelen nou opbrengt, want veel zal het toch niet zijn? Ik geef wel eens 50cent/euro (ik ga nog naar school, dus heb het ook niet heel breed),
maar als ik zo kijk zijn er niet erg veel die dit doen (volgensmij, dit is wel slechts een hele kleine momentopname). Maar dan zou je toch zeggen dat het haast niet loont? Maar toch doen veel mensen het?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zelfs met een uitkering ben je niet meteen van straat af. Een woonplek kost gewoon veel geld, sociale woningen moet je voor op de wachtlijst, particulier is vaak te duur. Ook hebben veel mensen bijv schulden of psychische problemen.

bedelen is voor veel mensen gewoon werk ,er is ooit onderzocht hoeveel dat oplevert en daar schrik je best van er worden bedragen geschat tot 400 euro per dag als de bedelaars op een goed punt kunnen werken

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100