Wat zijn gedachtes? Wat voor dingen zijn het?

Het is geen stof, maar wat is het eigenlijk letterlijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Hersenspinsels, dat zijn het letterlijk. Verbindinkjes die in de massa onder jouw schedel gelegd worden, net als draden die een spin weeft om een web te maken.
Amadea
10 jaar geleden
Gedachten zijn processen in onze hersenen en m.i. ontstaan ze door ervaringen al heel vroeg in de jeugd.
Een gedachte is geen ding, maar een "iets", waar men zich maar heel even van bewust is.
Het komt vanuit het onderbewuste, maar kan ook voortkomen uit andere bewuste gedachten - de ene gedachte kan tot de andere leiden (associaties). Een gedachte kan worden opgeroepen door bijvoorbeeld beelden, geuren of geluiden van vroegere ervaringen.