Klopt het dat er een peugeot 208 die 0-100 in 1,4 seconden doet?

Ik heb een discussie met mijn buurman, hij zegt dat er een Peugeot 208 is die de 0-100 in 1,4 seconden doet. Ik geloofde hem niet en heb het opgezocht, maar ik kan geen Peugeot 208 die deze prestaties haalt. Misschien dat iemand hier meer over weet.

Toegevoegd na 30 minuten:
Beste wertos bedankt voor je snelle antwoord. Maar ik heb net een auto, een Peugeot, die 1,8 seconden doet over de 0-100. Waarom kan dit wel? Zit er dam zoveel verschil in de 0,4 seconden?

Toegevoegd na 31 minuten:
Beste wertos bedankt voor je snelle antwoord. Maar ik heb net een auto, een Peugeot, die 1,8 seconden doet over de 0-100. Waarom kan dit wel? Zit er dam zoveel verschil in de 0,4 seconden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reactie tijd? :)
Maar ja, een 3,2 liter V6 is ook geen "gewoon 208"
Zet er een straaljager motor in en alles gaat snel....

Het beste antwoord

Misschien bedoel je de Peugeot 208 T16 pikes peak? Komt niet in de buurt van een normale Peugeot maar het is en blijft een 208. Doet de sprint naar de 100 trouwens in 1,8 seconden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, ik heb mijn buurman een foto laten zien van de T16 pikes peak maar zou hem niet zijn.

Andere antwoorden (1)

Nee dat kan niet, dan zou er een versnelling zijn van ongeveer 70 m/s^2 (100/1,4). En dat is absurd hoog. De g kracht is dan ongeveer 7 en dat is genoeg voor een ongetraind persoon om zijn bewustzijn te verliezen.

Een Bugatti Veyron doet het ongeveer in 2,5 seconden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, maar in het artikel staat het al: met goede wil kun je nog wat trekjes van de 208 zien. Dus dat is niet meer een normale auto, maar een monster van een racewagen. Ik ging meer uit van een wat normalere auto.
En die 0,4 seconden maakt wel degelijk wat uit: 100/1,8 = 55,55 m/s^2. Dan is de g kracht ongeveer 5,5. Dus van 7 naar 5,5 is nog best een groot verschil.