Wat is de bedoeling bij deze Franse opdracht?

LES COMMERCES ET LES COMMERCANTS

4. Dites où cela se passe.
Exemple: Est-ce que j'écris < Joyeux anniversaire > sur le gâteau?
-> a la pâtisserie / chez le pâtissier

1. Je voudrais un carnet de timbres
S'il vous plait
2. Il y a un promotion sur les roses
aujourd'hui.
3. Une tarte aux fraises, voilà désirez autre chose?
4. Bonjour, mes chaussures sont
prêtes?
5. Je voudrais une baguette bien cuite et deux croissants, s''il vous plait.
6. J'ai besoin d'une boîte d'aspirine.
7. Alors, je pot de crème fraîche et les oeufs , ca vous fera 3,20 euros.
8. Elle sont bien fraiches , les crevettes?
9. Vous voulez combien de steaks? Deux, Trois?

Toegevoegd na 2 minuten:
3. Un tarte aux fraises , voilà. Vous désirez autre chose?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

"Dites où cela se passe" betekent: "zeg waar dit gebeurt"
Vervolgens staan er dus allemaal delen van gesprekken en voorvallen. Daarbij moet je dus de waarschijnelijke lokatie van dat gesprek noemen.
... en dat in het frans natuurlijk.

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
En het gaat om handel, winkels

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar Poet zegt niets voor, verder moet je het zelf doen!
10 jaar geleden
Waar gebeurt het, in welke soort winkel? Het voorbeeld is: Waar kan je "vrolijke verjaardag" op een taart laten schrijven. Antwoord: bij de banketbakker.
Dus: waar koop je broodjes, vindt een promotie plaats, worden je schoenen gerepareerd, et cetera.
Amadea