Mag je je bokstechnieken op straat gebruiken?

Hallo ik zit op boksen, maar als ik ruzie zal hebben op straat mag ik dan me bokstechnieken gebruiken??

Weet jij het antwoord?

/2500

Neen, elke vorm van geweld is verboden. Enkel ter zelfverdediging mag je met gepaste mate geweld gebruiken, dit betekent dat je enkel een aanval mag afweren (dit kan zijn door zelf een klap uit te delen).

Nee uitgezonderd bij zelfverdediging en verdediging van andere. Ik weet niet hier in Nederland maar in Duitsland gaan ze nog een stapje verder en is zelfverdediging en verdediging van andere uitgebreid naar goederen. Welliswaar zit er een "maar" aan. De verdediging moet in verhouding zijn met de aanval. Bv iemand valt mij aan met een wc borstel, dan mag je die kerel niet uitschakelen met je bokstechnieken. Heeft hij nu die wc borstel omgebouwd tot een steekwapen dan mag je met gelijkwaardige wapens hem uitschakelen, en vechttechnieken worden aanzien als een wapen. Maar het is dan ook niet de bedoeling dat je hem half dood slaat. Het gebruikte geweld moet dan ook weer in verhouding zijn. Van af dat het gevaar is afgewend, moet je stoppen eventueel immobiliseren. Dus iemand die je ko geslagen hebt moet je niet nog een paar kloppen geven als hij bewusteloos op de grond ligt. Denk er ook aan dat wanneer je iemand hebt uitgeschakeld, deze persoon , een persoon in nood wordt en dat jij en eventueel omstaanders deze persoon met alle mogelijkheden die je hebt moet helpen. Uiteindelijk zal de rechter beslissen in hoeverre dat je in de fout bent gegaan of niet. Dus ga zeeer behoedsaam om met gevechtstechnieken Robby BB

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100