Hoe krijg ik me autoradio uit me dashbord?

Heb vandaag n nw radio gekocht nadat ze me auto hebben leeggehaald. Heb zoals t hoort eerst frame in dashbord gedaan daarna kabels aangesloten, daarna radio erin geschoven. Maar wil m eruit halen maar zit muurvast, heb de bijgeleverde pennetjes gebruikt, en schroevendraaiers aan de zijkant om te wringen. Zelfs haak gemaakt om van achterkant radio te kunnen trekken.
Maar zit muurvast.
Is er n simpele oplossing om de haakjes van t frame terug te buigen of om gewoon radio eruit te halen?
Met geweld n..k je n ezel, maar me dashbord moet heel blijven.
Het betreft n 2xdin radio in n seat ibiza 2004

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

http://autoradioinbouwen.nl/#autoradio loshalen

zie link. afhankelijk van je model, een set van deze pinnen/sleutels zal je nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meestal moet je die pennetjes er maar een klein stukje insteken met de smalle lipjes naar de buitenkant en dan de radio van onderen even een duwtje geven.