Waarom houdt mijn hond haar staart tussen haar achterpootjes?

Ze is pas 15 weken oud en houd haart staart om haar kont tussen haar pootjes,
Dit deed ze voor het eerst toen er vreemden op bezoek waren

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

De hond hangt zijn staart tussen zijn benen om zijn buik en onderkant te beschermen. De staart hangt ook over de anaalklieren en zo wordt de eigen, sterke geur niet meer verspreid. In dit geval is de hond bang voor iets of iemand. Het kan ook wijzen op grote onderdanigheid. Een pup zal deze houding soms aannemen tegenover een grotere hond of tegenover zijn roedelleider, een volwassenen.
AlphaLimaSierra