Mijn buik rommelt al dagen, is het gevaarlijk?

Al sinds 3 dagen hoor ik non stop me buik heel raar rommelen en het word met de dag erger.en ik voel me buik heletijd bewegen als het rommelt.. Ik kom er niet vanaf.. . Ik eet genoeg ondanks dat ik op dieet zit maar voel me niet hongerig, dus daar kan het denk ik niet aan liggen.. Maar zou het gevaarlijk zijn? En hoe kom ik er van af want het is echt vervelend als je om de 5 minuten je buik hoort rommelen..

Toegevoegd na 3 minuten:
En het doet soms pijn als me buik rommelt..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Wat voor dieet zit je op? Want buikpijn en rommelen klinkt toch echt als te weinig eten.
Heb je eens betekend op hoeveel kcal je zit?
Ritsuka
10 jaar geleden
Want als je blijkbaar ook met afslankpillen bezig bent, gok ik zo dat je 'dieet' een crashdieet is

Antwoorden (2)

Het kunnen gasbellen in je darmen zijn. Bij je spijsvertering ontstaat gas, en als zich dat ophoopt, kan het best veel worden. Je kunt het horen, zien en voelen. Als er een flinke gasbel wegschiet door je darm, kan dat pijnlijk zijn. Je kunt een flinke ophoping bovenin je buik ook voelen als een soort druk tegen je middenrif.

Ik heb hier zelf ook vaak last van. Ik heb er (eigenlijk toevallig) een oplossing voor gevonden. Ik gebruikte voor ik naar bed ging een paracetamolzetpil van 1000 mg. Dat hielp aanvankelijk tegen de pijn. Maar het zorgde ook voor een soort smerende werking in mijn darm. De gasbellen kunnen zich daardoor makkelijker verplaatsen. Gedurende de nacht verplaatsen de gasbellen zich naar het einde van mijn darm. Ze verlaten mijn lichaam via een groot aantal flinke scheten. En dat lucht op!

Let op: dit is één van de mogelijke oorzaken van je rammelende buik. Als je wilt weten of dit bij jou het geval is, kun je de truc met de paracetamolzetpil proberen. Als dat niks oplevert, kun je een afspraak maken bij je huisarts, die kan vast nog meer oorzaken bedenken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke hartelijk bedankt! Ik ga het proberen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sterkte ermee! Ik weet uit ervaring dat het erg pijnlijk kan zijn.
Meestal is het onschuldig, maar als je het niet vertrouwt moet je toch maar even langs de dokter!