Waarom worden de gezichten van commando's (MARSOF, KCT, Navy SEALS, etc.) altijd onherkenbaar gemaakt op tv?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Om te voorkomen dat ze herkend kunnen worden en zodoende gevaar lopen dat ze door misdadigers worden mishandeld, gedood of als gijzelaar worden gebruikt om bijvoorbeeld af te dwingen dat andere misdadigers worden vrijgelaten en aanzienlijke bedragen worden afgeperst.

En niet alleen de soldaten of speciale eenheden, maar ook hun gezinnen of familie lopen anders groot gevaar. Veronderstel dat zo'n commando zaterdags met zijn vrouw en kinderen gewoon gezellig in een winkelcentrum rondloopt en hij wordt herkend dan kunnen ze worden gevolgd en loopt zo'n gezin natuurlijk ontzettend groot gevaar.
11 jaar geleden
Ceeve
11 jaar geleden
Ja strikt genomen wel, maar gewone militairen treden niet in individuele acties op tegen gewetenloze zeer gevaarlijke misdadigers en terroristen, die altijd op wraak zullen zinnen, maar in groepsverband tegen meestal andere legereenheden en burgers. Hetzelfde geldt voor politieagenten, die gewoon herkenbaar zijn als agent op straat. Maar als ze iets speciaals gaan doen zoals bijvoorbeeld gaan werken bij een arrestatie eenheid of worden opgeroepen als MEer dan zijn ze dikwijls (nagenoeg) onherkenbaar en hebben ze een nummer om toch te kunnen nagaan wie wie is als hij of zij bijvoorbeeld onnodig gewelddadig is geweest. Maar hoe belangrijk het kan zijn om onherkenbaar te kunnen optreden bij echt gevaarlijke acties blijkt wel als je hoort dat gewone politieagenten, bijvoorbeeld wijkagenten ook al regelmatig worden bedreigd terwijl ze toch niets anders doen dan orde handhaven en bemiddelen.