hoe reset ik een pc (windows 7)

Ik heb een politievirus (ukash) dus ik kan mijn pc niet gebruiken, het is geblokkeerd.
Dus ik ben nu van plan om mijn pc te resetten. Ik wil wel mijn windows 7, nvidea enz houden. Hoe reset ik mijn pc??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (4)

heb een andere versie ooit eens tegengekomen (buma/stemra).
Het is echter heel simpel.
brand op een schijfje via een andere computer de kaspersky rescue disk (zie link).
zet de .iso bestand op het schijfje.
start je geïnfecteerde pc opnieuw op en druk gelijk op escape knop.
je komt terecht in de opstartvolgorde en zet je cd-rom schijfje op nummer 1. (of usb).
je Krijgt de kaspersky rescue disk te zien waardoor je door je computer kan kijken, je kan nu via start, computer, gebruiker, appdata kijken waar het virus is en dan op verwijderen drukken. je computer zal nu weer normaal opstarten. wel zou ik de virusscanner erover heen halen omdat deze virus soms andere virussen kan meeslepen.

extra uitleg + filmpjes:
http://www.computeridee.nl/workshops/paysafe/ukash-politievirus-verwijderen

rescue disk:
https://support.kaspersky.com/4162

kom je er niet uit? plaats een reactie :D

Toegevoegd na 1 minuut:
p.s. je hoeft je computer niet meer te resetten en hou je alle gegevens (behalve de virus)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Goed antwoord, op één puntje na. Het hangt van de computer af op welke knop je moet drukken om de opstartvolgorde te zien te krijgen. Bij sommige computers hoef je niets te doen, en start hij al van de CD/DVD op als je die er alleen maar in hebt zitten en dan herstart. Bij andere computers moet je wel op een knop duwen. Bij sommige computers is dat de Escape. Maar er zijn ook computers (zoals de mijne) waar het F11 is. Of F1. Of Del. Meestal staat in het allereerste opstartscherm (het zwarte scherm met de witte blokkerige tekst) welke knop je moet hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad vergeten bij te melden. Bedankt voor je aanvulling
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zal dit gaan proberen. Hopelijk werkt dit wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is een goede oplossing. Maar mij pc is altijd heel sloom. Daarom wou ik hem ook gaan resetten. Ik heb het virus nog steeds en hoe kan ik hem resetten. Ik wil wel mijn windows 7 en de nvidea houden. Is er een manier??
Cryofiel
10 jaar geleden
Wat bedoel je eigenlijk met 'resetten'? Een PC kun je niet 'resetten'. Wat je wel kunt doen is Windows opnieuw installeren. Gewoon een verse, schone installatie doen. Als je met Nvidia de videodrivers bedoelt, dan kun je die gratis downloaden van de Nvidia-site, en ook van de site van de maker van jouw videokaart.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh ik dacht dat het wel kon.
Bedankt voor jullie moeite. Ik ben zeer dankbaar aan jullie.
Had eigenlijk nooit verwacht dat ik snel hulp zou krijgen op internet :D
Als je er nog meenkunt werken ga je via config en dan kan je bij accounts geloof ik ergens je pc resetten heb het zelf gedaan, hij kan een reserve kopie maken en dan staat alles er nog op. Je kan ook volledig resetten en blijf windows 7 er gewoon opstaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer de computer op te starten in veilige modus. Je kunt het daarna proberen te verwijderen met Malwarebytes. Doe ook een volledige scan met je virusscanner.

Toegevoegd na 5 minuten:
Een andere optie is systeem herstel gebruiken vanuit de veilige modus en de PC terugzetten naar een herstelpunt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hoeft de pc niet te resetten, deze site heeft mij en meerdere geholpen het probleem op te lossen. Kinderlijk eenvoudig.
http://www.malwarehulp.nl/verwijder-instructies/oplossing-100-euro-politie-virus-verwijderen-ukash-politievirus/