Heb een Engelse Stafford van 20 weken. Hij weegt 11 kg,is dat te zwaar? Hij krijgt 3 keer per dag brokjes,wil overgaan naar 2.

Engelse Stafford Bull Teriërr

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Of je hond te zwaar is moet je niet totaal bepalen aan de hand van gewicht, het beste kun je dit bepalen door te voelen aan de ribbenkas. Kun je de ribben heel goed voelen dan is hij te mager, goed voelen is gezond en matig en slecht voelen is te dik. Als je niet goed weet hoe het voelt nu voor jouw hond kun je dit het beste laten bekijken door de dierenarts en je laten adviseren.
Wat betreft het voeren maakt het niet zoveel uit hoe vaak je geeft, maar wel hoeveel je geeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik las bij de reactie dat je nog puppybrokjes geeft,maar dit hoeft niet meer hoor,je kan gerust nu al brokken geven voor volwassen honden.
Je hond is wel iets te licht,hij zou nu gemiddeld zo'n 14 a 15 kilo moeten wegen en vooral omdat het ook nog eens een reu is.
Het drie keer per dag eten geven zou ik pas doen als je hond ongeveer 9 maanden is.