Waar kan je voor weinig geld een bordercollie pup kopen?

Wie o wie weet een asiel,fokker of mensen die een bordercollie pup (zwart wit) kunt kopen? Maar dan wel eentje die gezond is en evt.dierenpoort en gezondheidsverklaring heeft.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Probeer het on te beginnen bij een asiel. Je weet hopelijk wel dat je met een border collie eindeloos moet wandelen en zo mogelijk rennen en als het even kan ook in training moet? Het is een bewerkelijke hond wil je het goed doen. Het is een hond die bij schaapherders in Engeland wordt gebruikt; daar wordt hij als pup getraind met eenden !! om te leren drijven en daarna pas met schapen. Opleiding van een echte collie duurt ongeveer 8 maanden. Ik ben eens bij een Schotse boerderij geweest waar men deze honden trainden. Een heidens werk en vele hectaren ( en schapen) om te oefenen. Weet kortom waar je aan begint.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In het asiel kun je goedkoper een hond adopteren, vaak zijn het dan geen echte rashonden maar als je een collie voor gezelschap wilt, hoef je toch ook niet perse een rashond?

Ik zou verder niet op geld letten als het om de aanschaf van een huisdier gaat. Als je bij een broodfokker een hond haalt omdat je perse goedkoop een hond wilt, zou ik helemaal geen huisdier nemen. Op zulke dingen moet je niet zuinig zijn met je geld.

In de verzorging van een hond gaat trouwens ook veel geld zitten, ga je daar dan ook gierig mee om?

Denk nog maar eens na over de aanschaf van een hond, als geld zo belangrijk voor je is, zou ik eens uitrekenen wat een hond kost op jaarbasis.