Kan je mbo in 2 jaar doen ipv 4

Ik ben bang dat ik havo 4 niet haal, ben nu blijven zitten maar er is totaal geen motivatie om het over nieuw doen, ik snap het zitten blijven ook niet, geef ze gewoon een kans om het examen af te leggen. Dus de kans zit er in dat in mbo moet doen, nu vraag ik me af of ik mbo kan doen in 2 jaar aangezien in een havo+ denk en doe niveau heb. Ook zou ik willen weten of je na je mbo je hbo in 2 jaar kunt doen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Er zijn MBO niveau 4 opleidingen die 3 jaar duren en er zijn ook verkorte opleidingen, alleen moet je daarvoor meestal wel een middelbare school diploma hebben. Sowieso voor niveau 4 is als vooropleiding VMBO-T in de meeste gevallen nodig. Dit zul je op de website van een ROC kunnen nakijken per opleiding. HBO zul je altijd volledig moeten doen, tenzij je een avondkleding doet, deze zijn vaak 2 jaar maar staan minder goed aangeschreven dan de voltijd opleidingen.

Als je door wilt naar HBO moet je een niveau 4 mbo opleiding afronden. Sommige opleidingen die kan je versneld volgen, maar dat hangt per opleiding af of dat gaat met de stof die je moet krijgen. Vaak kan je een 4 jarige opleiding versneld doen en hem in 3 jaar doen, 2 jaar lijkt mij zelf van niet. Als ik jou was, was ik toch even deze 2 jaar me best gaan doen en me havo afronden, daarna kan je hbo doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100