hoeveel gram royal cannin eet een midden slag poedel per dag

lieve poedel vrienden
is 2 x 60 gram poedel 30 van royal cannin smorgens en s avonds genoeg eten voor een middenslag poedel van 41 centimeter hoog
+ wat gekookt tartaar door zijn brokjes 2x per dag
groetjes rood campari

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

als het goed is staat het op de verpaking van de brokken
maar als je hond niet te vet of te mager is/wordt dan zal het wel voldoende zijn
mijn honden hebben altijd een bak brokken ter beschikking maar eten niet meer als ze lusten maar meestal kun je aan de hond wel zien of hij tevreden is met de hoeveelheid brokken
en let eens op de poep als hij niet veel poept is het een teken dat hij veel voedingsstoffen uit de brok haalt en er dus niet veel van nodig heeft

Toegevoegd na 11 minuten:
op de site van royal canin kun je ook een voedingsadvies doen dan weet je precies wat goed is voor je hond
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de verpakking staat precies hoeveel de hond nodig heeft. Leeftijd, gewicht, maat van de hond enz. In Royal Cannin zitten alle voedingstoffen die een dier nodig heeft. Ook zal hij minder poep hebben omdat er nou eenmaal minder afvalstoffen te verteren zijn. Mocht je nog twijfelen dan kan je (of je vrienden) het altijd aan de dierenarts navragen. Dan moet de hond wel even mee zodat ze m kunnen wegen en de darmen e.d. even kunnen controleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt idd op het pak lezen hoeveel je moet voeren, maar zelf voer ik op het oog. Nu is dat wel makkelijker met een kortharige hond dan met een krullende poedel... Je mag de ribben in actie zien, maar als ze gewoon stil staat dan mag alleen (eventueel) de laatste rib gezien worden.

Mijn hond doet het perfect op de aanbevolen hoeveelheid royal canin. Maar mijn katten worden van de aanbevolen hoeveelheid te dik.
Dus je moet zelf toch wel op passen en af en toe je hond wegen.