Kan je je alimentatie laten berekenen op alleen je eigen loon zonder die van je ex? Iemand tips?? Ik vind dat mn vriend veel betaald en ook nog extras

Alimentatie berekening

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hallo Moontje,

Nee, dat kan niet. De alimentatie is afhankelijk van twee dingen namenlijk:
- de behoefte van de ex partner; de inkomsten en kosten van de ex partner bepalen in hoe groot de behoefte aan alimentatie is.
- de draagkracht; de inkomsten en kosten van jouw vriend bepalen hoeveel alimentatie hij zou kunnen betalen.

Je kunt dus wel uitrekenen hoeveel jouw vriend maximaal zou kunnen betalen aan alimentatie maar omdat je de behoefte van de ex-partner niet weet kun je dus niet bepalen of dat teveel is.

Waarschijnlijk is de berekening destijds bij de scheiding gemaakt en heeft de rechter het alimentatiebedrag vastgesteld. Als er wijzigingen zijn in de financiele situatie van de ex partner of jouw vriend kan het de moeite waard zijn dit nog eens te laten uitrekenen.

Succes!