Welke band inspireerde Stephanie Meyer tijdens het schrijven van twilight?

Ik wil het gewoon heel erg graag weten dat is gewoon leuk om te weten. Alvast bedankt dat jullie antwoorden.

Weet jij het antwoord?

/2500

In het dankwoord van het eerste boek van de Twilightreeks worden geen bands genoemd. Maar het is bekend dat Stephenie Meyer vooral een heel groot Muse fan is. In boek 2 Nieuwe Maan schrijft ze in het dankwoord : 'En tenslotte dank aan alle briljante muzikanten die me inspireren, met name de band Muse - er zitten emoties, scenes en plotwendingen in dit boek die voortgekomen zijn uit de nummers van Muse en die zonder hun enorme talent er niet zouden zijn. Ook Linkin Park, Travis, Elbow, Coldplay, Marjorie Fair, My Chemical romance, Brand New, The Strokes, Amor for Sleep, The Arcade Fire en The Fray hebben allemaal geholpen het writer's block buiten de deur te houden'. In het dankwoord van het derde boek Eclips schrijft ze: 'Ik sta bij jullie in het krijt rockgoden van Muse, vanwege alweer zo'n inspirerend album. Bedankt dat jullie de muziek blijven maken waar ik het liefst bij schrijf. Ik wil ook alle andere bands op mijn playlist bedanken die me door het writer's block heen helpen, en mijn nieuwste ontdekkingen: Ok Go, Gomez, Placebo, Blue October en Jack's Mannequin.' Tot slot schrijft ze in het dankwoord van het laatste boek Morgenrood: 'De vele bands en muzikanten waardoordoor ik gemotiveerd blijf - had ik Muse al genoemd? Ja? Jammer dan. Muse, Muse, Muse...' ... 'De nieuwkomers op mijn 'schrijfinspiratie-afspeellijst: Interpol, Motion City Soundtrack en Spoon.'

Bronnen:
De boeken Twilight, Nieuwe Maan, Eclips...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100