Kun je op de politieacademie doorstromen van surveillant naar hoofdagent?

Dat ik eerst surveillant wordt en dan hoofdagent wordt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Is niet onmogelijk, maar wel lastig in de praktijk:

De doorstroom van surveillant naar hoofdagent lijkt eenvoudiger dan het in de praktijk is. Een korps krijgt geld om nieuwe mensen op te leiden. Wanneer men surveillanten in dienst heeft die door willen stromen tot hoofdagent dan zal het korps dat zelf moeten betalen. Het ligt dan ook voor de hand dat men uit financieel oogpunt eerder nieuwe hoofdagenten op gaat leiden dan surveillanten op te laten leiden tot hoofdagent.

http://www.infopolitie.nl/forum/viewtopic.php?f=70&t=33307
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, op de politieacademie niet.

Politieopleidingen zijn er op niveau 2, 3, 4 en 5. Van de mbo-opleiding tot (hoofd)agent tot de bacheloropleiding tot politiekundige. Deze vacatures, maar ook informatie over de selectieprocedure, de politieregio’s en vakken en examens vind je op: www.kombijdepolitie.nl

Je solliciteert.
Als je goed gevonden wordt, dan stroom je in op het niveau wat door testen wordt uitgewezen.
Dan doe je die opleiding en tijdens de opleiding verander je niet van niveau.

Later, als je eenmaal werkt, er er zijn vacatures, dan kun je wel doorstromen
bij gebleken geschiktheid.

Bron: twee zonen bij politie.