Hoe kan ik mijn hond te vriend houden

De band tussen mij en mijn hond is niet zo goed
Tips????

Weet jij het antwoord?

/2500

Door meer met je hond bezig te zijn, meer spelen en aandacht geven. Ect.

Ga met je hond naar een hondenschool, ga je hond trainen, goed voor de hond en leuk voor jullie beiden, je hond leert daar hoe hij/zij socialer gedrag kan vertonen en door de oefeningen zijn jullie echt samen bezig, wat jullie band versterkt. Toegevoegd na 25 minuten: Een hond is een roedeldier, die heeft het nodig zijn positie in de roedel te kennen, dat leer je hem/haar door de hond te trainen, door met hem/haar bezig te zijn en als dat nodig is op zijn plek te zetten.

Bronnen:
www.hondentraining.com

Misschien moet je je eerst afvragen hoe dit kan. Is er misschien iets aan jezelf wat de hond niet leuk zou kunnen vinden ? Denk hierbij aan verkeerde lichaamshouding, luid / hard praten, fysiek 'geweld'. Een hond is namelijk vaak al erg op je gesteld als jij degene bent die hem eten geeft, dus misschien dat het aan iets aan jou of de omgeving ligt. Ik bedoel dit natuurlijk niet gemeen, soms zijn het kleine dingetjes waar je zelf niet aan gedacht had. Om een goede band met je hond op te bouwen is het belangrijk dat je liefdevol met hem omgaat, maar hem wel duidelijk maakt wat zijn 'plaats' is. Sommige honden houden ervan als je opgewekt en vrolijk tegen ze praat, andere honden vinden het fijner als je zachtjes fluistert. Roep de hond eens bij je, praat eens tegen hem, aai hem eens als hij dat fijn vindt. Zorg ervoor dat het voor hem fijn is om bij je te zijn. Borstel hem zachtjes, kroel hem, ga een stukje met hem wandelen of speel met hem. Je mag hem ook best af en toe wat lekkers geven tijdens deze activiteiten. Kortom, hij moet het prettig vinden om bij je te zijn. Ook vind hij het fijn als hij weet wat zijn plaats in de 'rangorde' is. Consequent zijn is dus het beste. Als hij de ene keer wel op de bank mag liggen maar de volgende keer op zijn sodemieter krijgt, is hij in de war. Als je verder meer wilt weten help ik je graag (:

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100