Hoe kan je een oplichter pakken?

Ik ben gisteren opgelicht voor 65,- op marktplaats door iemand die mij eerst geld liet over maken en het pakketje vervolgens zou opsturen. Nu laat hij niks meer van zich horen. Wat kan ik hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Hoewel je natuurlijk altijd marktplaats op de hoogte moet brengen en aangifte moet doen, zal de politie er verder niet veel mee gaan doen!
Je kan nog wel langs je bank gaan, die zullen je dan in elk geval de naam
Achter het desbetreffende bankrekeningnummer geven!
Misschien kan je daar dan mee verder!
Een tip voor de volgende keer als je wat op marktplaats koopt,
Kijk altijd hoelang de verkoper actief is op marktplaats! Vaak zie je bij "mooie" aanbiedingen dat ze één dag actief zijn! Dan weet je al genoeg. Ik ben al 5 jaar actief en koop en verkoop dus al 5 jaar zonder problemen! Als ik iets flik dan beëindigd marktplaats mijn account!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van de marktplaatssite:

Probeer altijd eerst met de verkoper in contact te treden en met elkaar tot een oplossing te komen. Lees meer
Als u niet tot een oplossing kunt komen, kunt u ervoor kiezen om juridische hulp in te schakelen. Lees meer
Doe in geval van oplichting altijd melding bij de Politie en Marktplaats via het Meldpunt Internetoplichting van de Politie. Lees meer
Neem contact op met de daartoe bevoegde overheidsinstanties in geval van specifieke problemen, bijvoorbeeld met financiële producten of dieren. Lees meer
Neem contact op met PayPal indien u met PayPal heeft betaald en in aanmerking wilt komen voor Kopersbescherming. Lees meer en bekijk de tip

Bij lees meer kun je verder klikken, ga daarvoor naar deze pagina (onderaan): http://www.marktplaats.nl/i/help/veilig-en-succesvol/kopen.dot

Je kunt dus melding maken bij de politie via het meldpunt internetoplichting: https://www.mijnpolitie.nl/aangifteio.shtml

Maar lees voor je nog eens wat koopt de tips bovenaan deze pagina: http://www.marktplaats.nl/i/help/veilig-en-succesvol/kopen.dot
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je zijn achternaam weet, kijk eens op facebook of je hem of zijn familie kan vinden. Maak een nieuwe vriend en vertel aan zn familie wat er gebeurt is. Of probeer met een omweg uit te vinden waar diegene woont.