Wat zeg je tegen iemand als je wilt 'proosten', maar dan met koffie of thee? Hoe heet dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

op de gezellig heid...

Ik heb altijd geleerd dat je alleen hoort te proosten met alcohol, wat mij eigenlijk onzin lijkt want de (gelegenheids-) geheelonthouders doen altijd gewoon mee. Ik heb het voor je geprobeerd na te zoeken in "Hoe hoort het eigenlijk" van Amy Groskamp-ten have. (één van de twee etiquettebijbels, naast "De Dikke Ditz" van Reinildis van Ditzhuyzen) maar daarin wordt alleen gesproken over toosten tijdens een diner, dus niet bij de thee en zelfs niet bij de borrel. Misschien moet je eens googlen op een van die beide dames? Al leverde het mij zo 1,2,3 niks op, behalve dat je volgens Ditzhuyzen niet hoort te klinken, terwijl het van Groskamp ten Have wel mag, zolang het gezelschap maar niet te groot wordt. Mijn persoonlijke conclusie is dat als de beide corifeeën het al niet met elkaar eens zijn, jij best kan proosten met Thee, en dan ook nog zelf mag verzinnen wat je erbij wil zeggen. Gezondheid!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100