Welk niveau moet je gedaan hebben voor mbo-v of hbo-v?

Ik wil naar d kant van kinderverpleegkunde toe, om daar te gaan werken. Maar wat is nou het verschil tussen mbo-v en hbo-v? En hoe haal je die kwam niveau van de middelbare? Moet je voor mbo-v mavo hebben ofzo?? Please help mij!

Weet jij het antwoord?

/2500

De 'm' staat 'middelbaar', de 'h' voor hoger. Een niveauverschil dus; een HBO-opleiding is moeilijker dan een MBO-opleiding. Om aan de MBO-opleiding te beginnen heb je een diploma nodig van de 'oude' mavo-met-zes vakken op D-niveau (tegenwoordig VMBO-T) of een overgangsbewijs van 3 naar 4 havo/vwo. Om aan de HBO-opleiding te beginnen heb je een HAVO- of VWO-diploma nodig of een MBO-diploma op niveau 4. Toegevoegd na 5 minuten: De kinderverpleegkundige is (als mijn bronnen kloppen) een vervolgopleiding na de HBO-verpleegkunde. Net zoals je ook voor een vervolgopleiding ambulanceverpleegkundige, Intensive Care-verpleegkundige e of arbo-verpleegkundige (bedrijfsverpleegkundige) kunt kiezen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100