Wat kan je het beste eten als je niet kan kauwen?

Ik ben op oud en nieuw op me kaak geslagen en nu kan ik niet kauwen en met veel moeite en pijn ook niet goed slikken. En me mond kan niet echt goed open, dus het moet niet te groot zijn en hard en als het kan moet het wel goed vullen. En lekker maar iedereen heeft z'n eigen smaak.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

Soep, en dan lekker doorgekookt zat dat de groenten zacht zijn. Soep heeft verschillende smaken dus....

Toegevoegd na 16 seconden:
zat dat=zodat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind soep echt het beste antwoord omdat je op een redelijk gezonde manier toch je voedingsstoffen binnenkrijgt, je kunt variëren en je kunt het lang volhouden zonder weerzin tegen eten.+1
Aardappelpuree kan je goed eten en het vult ook,vooral als je je groente doorheen doet(spinazie à la crème ofzo)

En maaltijdsoepen vullen goed.
Verder kan je Havermoutpap eten of Brinta als je het lust.
En misschien smoothies en kwark en yoghurt met fruit&zemelen erdoor.
Een zacht gekookt eitje zal je ook wel weg krijgen lijkt me.

Zal toch wel iets bij zitten dat je lekker vind?;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In feite kan je álles eten als je niet kunt kauwen, als je het maar fijnmaakt.
Prakken zal misschien nog te grof zijn, maar een staafmixer biedt uitkomst: ideaal!!!
Onlangs heb ik ook een tijd niet kunnen kauwen en zelfs een warme maaltijd ging goed: alles bij elkaar doen in een hoge kom, eventueel wat vocht erbij en mixen maar. Vult prima en tsja, het is geen culinair hoogstandje, ziet er vaak ook niet echt smakelijk uit, maar het smaakt en werkt prima.
Succes en sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pizza in de blender, hoppa!
Lijkt me toch wel apart haha :P
Maar goed antwoord ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahahahaha.
Ik zou er patent op aanvragen, NU, meteen!!! Je hebt DE uitvinding van 2013 gedaan LOL
Dank je ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat als je pizza niet als pizza kan eten dat het dan al een stuk minder lekker is haha. Toch maar niet dus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;-) Kost ook een boel geld, zo'n patent aanvragen!
Maar ik heb een poos zo gegeten en het viel me echt enorm mee! Veel zit ook "tussen de oortjes".... en ja daar zit ook ongeveer je mond LOL.
stamppotten,
shakes
soep
yoghurt
je kunt zelfs die maaltijdvervangers voor lijners nemen.
Maar ja of di lekker zijn is weer wat anders, dan zou ik liever een soep pureren, of een stamppot wat dunner maken
11 jaar geleden
Kijk of iemand in je buurt (familie ofzo) een blender heeft. Hier kun je praktisch gezien alles in doen en er een gezond vullend drapje van maken. Je kunt het eerst gewoon koken zoals je gewend bent en het dan vermalen, zo heb je een 'gewone' warme maaltijd. Zonodig even opwarmen in de magnetron.

Mijn stiefmoeder, die al haar tanden heeft moeten laten trekken en moeten ruilen voor een kunstgebit was een koning te rijk met mijn blender!

Lukt dat niet? Denk dan aan brinta pap, soepen, goed gegaarde spaghetti/macaroni, havermout pap, stamppotten..