Zijn er in Nederland mensen die bewust geen TV, internet en telefoon hebben? Zijn daar gegevens over bekend?

Ik bedoel met name mensen van jonge/middelbare leeftijd met een normaal inkomen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amish? Die zijn overal ter wereld! Vooral in Amerika, deze mensen rijden in karren en gebruiken geen elektriciteit. Of deze ultieme vorm ook zo te vinden is in Nederland, kan ik niet zeggen.
Pieter2011
11 jaar geleden
Een min of meer vergelijkbare vraag is al gesteld, zie ik net:
http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/samenleving/mensen-internet-tv.88041
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Mijn schoonouders en buren willen perse geen internet, en mijn schoonouders willen ook geen vaste telefoon, ze hebben alleen een prepaid mobiel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Luddieten. http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archief/article/detail/2797183/2002/08/29/Met-klomp-of-bom-tegen-vooruitgang.dhtml?utm_source=scherm1&utm_medium=button&utm_campaign=Cookiecheck

Antwoorden (3)

Ja veel jehova's hebben dat niet. Gewoon puur voor het geloof. Er zijn geen echte aantallen van bekend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En de zwaar gereformeerde doen er ook niet aan mee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
Die gaan bij de buren tv kijken... ;) Volgens mij is het wel een beetje achterhaald dat oud-gereformeerden geen telefoon, tv en internet hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad. Telefoon en (gefilterd) internet heeft men al jaren. De televisie zie je bij de jongste generaties ook gewoon steeds vaker.
Leden van de vergadering der gelovigen, sommige antroposofen .