Hoe maak ik een gat van ongeveer 3/4mm in mijn T-Shirt?

Ik heb net een mooi (tweedehands) t-shirt gekocht waar ik heel blij mee ben.
Nu heeft mijn kat er een gat in gemaakt van (ik denk) ongeveer 3/4mm of kleiner.
Hoe kan ik dit zelf maken?
En als je dat niet weet, waar zou ik hem eventueel kunnen laten maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wil je weten hoe je een gat maakt, of hoe je een gat maakt ;-)
Ivana
11 jaar geleden
T-shirt is tricot-weefsel. Stoppen op deze manier is zichtbaar. Beter een stukje tricot erachter in dezelfde kleur en dat met minimale steekjes vastzetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@i-have, mijn gedachte!

Antwoorden (4)

Met garen in dezelfde kleur als het shirt kan je het bijna onzichtbaar herstellen. Op vergelijkbare manier met hoe je een sok stopt: een paar draden van links naar rechts, en dan daar van onder naar boven draden om en om doorheen steken - zodat je een weefwerkje krijgt.
Amadea
11 jaar geleden
zo'n klein gaatje zie je waarschijnlijk niet eens meer als het gewassen is, maar des te beter als je het gaat repareren. Dan heb je, vooral als je geen geoefende stopper bent, heel snel kans op trekken van de stof, zodat het extra opvalt
een druppeltje textiellijm aan de binnenkant, maar echt heel klein is misschien een mogelijkheid
11 jaar geleden
anneliez
11 jaar geleden
oeps ik denk nu dat je 3-4 mm bedoelt, dat is iets anders, mar misschien weet de kleermaker raad
Als je meer van dergelijke gaten wilt MAKEN dan neem je een boortje van 0,5 mm en met lage snelheid maak je een klein gat. Door de stof zal het iets groter uitvallen. Zo kun je een mooi patroon maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een gaatje in een shirt dat je niet wil missen,dat had ik ook.opgelost door er een verchroomde zeilring in te zetten.doeltreffend en apart.zeilringen koop je bij doe het zelf, de kleinere bij handwerkzaken zoals bijvoorbeeld Pipo`s,succes ermee.