Wat voor batterij moet er in dit horloge?? (Zie omschrijving en afbeelding)

Ik heb een Domi Quartz horloge gekocht bij een tweedehandswinkel.
Nu zat er geen batterij in en weet ik niet watvoor batterij erin moet.
Wie helpt mij? ik wil hem graag laten werken.
(Het is een klein kleurgouden horloge met een breedte van ongeveer 2cm)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (2)

Voor dergelijke horloges zijn tal van baterijen beschikbaar. Ieder horloge verschilt daarin raadpleeg een juwelier deze kunnen een goed advies geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Buiten het boven gegeven antwoord (bij een juwelier of horlogemaker even laten vaststellen wat er in moet en laten plaatsen, kosten ca. 10 tot 20 euro) kun je ook bij de Blokker of 'n bouwmarkt goedkoop 'n kaart met een assortiment microbatterijen (knoopcellen) kopen. (ca. 5 euro) Hierop zitten zo'n 15 tot 20 of meer verschillende knoopcellen in verschillende grootte en dikten voor allerlei doeleinden.

Er zitten hele kleintjes op (voor de meeste horloges toepasbaar) en hele grote voor gebruik in PC's en TV's. (geheugen/timer backup)

Het voltage is altijd hetzelfde (3 Volt) alleen het afgegeven vermogen in mAh verschilt per type. De allerkleinsten geven het minst af ( 13 tot 38 mAh) afhankelijk van de dikte/hoogte van de batterij.

Door in het horloge te kijken naar de grootte van het knoopcelvakje kun je een passende knoopcel plaatsen. Let er wel op dat de + zijde altijd naar boven moet worden aangebracht. (dat is de buitenkant van de knoopcel gemarkeerd met +)
'N te dikke knoopcel zal niet passen, te klein ook niet.

Meestal zal in een normaal horloge een 13 of 18 mAh knoopcel gebruikt worden. Horloges met meerdere functies zullen een 38 of meer mAh type nodig hebben.