Ik heb medicijnen 1 daarvan is risperdal en krijg daar eetlust door ben veel dikker geworden. Hoe kan ik met risperdal minder eetlust krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik vrees dat dat niet zal lukken om minder eetlust te krijgen, het is eigen aan risperdal dat je daar eetlust van krijgt. Je kan je misschien proberen vullen in gezonde dingen zoals fruit, groenten,...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf heb ik hele goede ervaringen met chroomtabletten, te koop bij bv Hema of Kruidvat. Door de hormonen die ik moet slikken heb ik ook heel veel last (gehad) van toegenomen eetlust, na ongeveer een maand chroomtabletten was dat nagenoeg verdwenen.
Voorschrift is één per dag, zelf had ik baat bij twee.
Naast de pillen eet ik nog steeds wel gewoon goed en gezond, alleen de behoefte aan veel (foute) tussendoortjes en mezelf volproppen (dus dat "ik zit vol" signaal niet meer herkennen) is weg.
Wellicht helpt jou dat ook, succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Minder eetlust zal je niet krijgen met deze medicijnen. Wel kan je een aantal dingen doen om te zorgen dat je eetlust zo min mogelijk is.
Dat betekend heel regelmatig eten, goede gezonde en voedzame producten.
Verder gevarieerd eten en meer bewegen om op gewicht te blijven.
In de link nog een aantal oorzaken van gewichtstoename bij medicijngebruik.