Is de sporttest van de marechaussee zwaar?

Is de sporttest van de marechaussee zwaar? En wat moet je er precies doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Het programma bestaat in feite uit meerdere onderdelen:

- Conditietraining
- Krachttraining
- Medisch onderzoek
- Psychologische test

De eerste dag bestaat uit een schriftelijk kennisonderzoek en een interview met een (assistent) psycholoog. Daarin wordt gesproken over je motivatie, oriëntatie, hobby's, school en/of werkervaringen etc.

De tweede dag bestaat uit een gesprek met een selectiecommissie. Deze commissie bestaat uit een tweetal (onder-)officieren van de Marechaussee, die naar aanleiding van het gesprek advies zullen uitbrengen inzake je geschiktheid en inpasbaarheid in de organisatie. Het beeld dat de selectiecommissie over je heeft, resulteert in een positief of negatief advies of je wordt op een zogenaamde wachtlijst geplaatst, in afwachting van een definitieve beslissing.

De derde dag bestaat uit een medische keuring door een arts. Deze zal je van top tot teen onderzoeken en kijken of er, lichamelijk gezien, een bezwaar voor aanname is. Na toestemming van de arts kun je door naar de sportkeuring. Deze bestaat uit het meten van de spierkracht van arm-, been-, rug- en buikspieren en het meten van de conditie d.m.v. een hometrainer (fietsen). Als laatste onderdeel van de selectie vindt er een veiligheidsonderzoek plaats door de militaire inlichtingen- en veiligheidsdienst.

Of het zwaar is ligt natuurlijk grotendeels aan jezelf. Als je fit bent en een redelijke conditie hebt dan is het goed te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of jij het zwaar of licht vind, dat ligt geheel aan jouw huidige conditie en mening, daarover is door niemand te oordelen of jij het zwaar of licht vind.