Wat heb je aan een mengpaneel bij luidpsrekers al er al een versterker bij zit?

Ik wil luidsprekers kopen voor mijn dj set maar wat voegt een mengpaneel nou toe als ik er al een dj set en versterker bij heb?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een mengpaneel is voor het mengen van b.v. je CD en MP3 spelers, je effecten en je microfoon geluid. Ook kan je de mixer gebruiken voor het toevoegen van (b.v. echo) effecten aan ieder kanaal afzonderlijk en/of het toonregelen van ieder kanaal afzonderlijk. Verder zit er een master en koptelefoon(monitor) volume regelaar op. Zit dit alles al op je dj set, dan heb je geen mengpaneel nodig.

Je hebt twee tupen mengpanelen (vind ik) dj panelen met meestal 4 kanalen die je aansluit op cd-spelers bijvoorbeeld. Deze kun je direct op je speakers aansluiten als je zou willeb maar als je veel microfonen, een saxofonist, en nog eeb ipod wilt aansluiten op je speakers. Kun je eebn pa-mengpaneel kopen. Deze hebben meer kanalen zodat je er meer apparaten op kwijt kan. Pa-mengpanelen zijn totaal niet geschikt als dj-mengpanelen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100