Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je erachter komen dat mensen racistisch zijn ?

Ik heb veel vaker het gevoel dat mensen racistisch zijn. Vooral leraren op school.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
580

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Heb je het al gevraagd? Want dat is het eerste wat je kunt doen. Al komen veel er niet voor uit maar zullen ze hun antwoord verbloemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een racist beoordeelt iemand op zijn kleur en etnische afkomst. Een racist is van mening dat mensen van de ene etnische afkomst superieur zijn (beter zijn) dan mensen van een andere etnische afkomst. Stel dat iemand zegt dat blanken slimmer zijn dan negroïde mensen, dan is dat een racist. Als je iemand betrapt op dit soort uitspraken, dan kun je van een racistisch persoon spreken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt oorzichtig eens peilen hoe hef zit bij mensen door bv elf een opmerkingetje ge maken en te kijken hoe zij dan reageren.
Zo doe ik het als ik twijfel de meeste rasiten laten maar al te graag.blijken hoe zij denken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding