Dat wordt een heel mooi kindje met een zongebruind kleurtje. Dus de huidskleur van een blanke die net op zonnevakantie geweest is. Niet licht en niet donker.
De donkere kleur is namelijk sterker dan de lichte. Soms is zo'n baby bij de geboorte op het oog wel blank, maar in de loop van het eerste levensjaar wordt het dan vanzelf donkerder.

Toegevoegd na 9 minuten:
Het gen voor een donkere huidskleur is dominanter dan het gen voor een blanke huidskleur.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat word een mooi kindje? hoe kun je dat nou weten. misschien word het wel een extreem lelijk kindje met 3 ogen, hazenlip en een varkensneus
Amadea
11 jaar geleden
De mensen die ik ken die uit zo'n gemengde relatie ontstaan zijn zijn echt allemaal mooie mensen. Lelijk van jou dat je zo'n reactie geeft...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien wel wat krom geformuleerd, maar het is wel hard om meteen minnetjes te geven, aangezien het antwoord DOMINANTIE bevat, en dat is waar het om gaat bij pigment. Ik zie dat bij de reacties hieronder niet terug..
Amadea
11 jaar geleden
Het tweede antwoord vertelt feitelijk hetzelfde. Waarom wordt dat dan wél goedgekeurd?
Ritsuka
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het kortzichtig om te zeggen dat het een mooi kindje wors omdat het een
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bruine vader en een witte moeder heeft. Dat is hetzelfde als zeggen dat alle gehandicapte mensen zo lief en schattig zijn.
( sorry dat dit een 2 berichten moest, op het verkeerde knopje gedrukt)
Amadea
11 jaar geleden
De mensen die ik ken die uit zo'n gemengde relatie ontstaan zijn zijn echt allemaal mooie mensen. Letterlijk mooi. Niet omdat ik bijziend ben, maar omdat ze dat echt zijn!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn schoonzus (blank) kreeg inderdaad kinderen van een 'zwarte' man. Eens op straat kreeg ze de vraag of ze expres een 'zwarte partner' had gezocht om mooie kindjes te krijgen.... Overigens is de kleur altijd mooi, de rest van het gezicht zegt helemaal niets door de genenpoel!

Andere antwoorden (2)

Dat kan variëren van blank tot bruin.

De kans is echter het grootst dat het kind iets lichter bruin wordt dan zijn vader, omdat het gen wat zorgt voor een donkere huidskleur dominant is. Hetzelfde zie je overigens bij oogkleur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk gewoon het beste antwoord, want het kindje kan blank zijn of net zo bruin als de vader. Je weet echt niet welke kleur het zal zijn. http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/1940548/2010/07/20/Genetisch-wonder-zwarte-ouders-krijgen-blanke-baby.dhtml http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/seksualiteit/blanke-moeder-donkere-vader-blank.48866 http://oudnieuws.weblog.nl/geboren/tweelingzusjes-met-blanke-en-donkere-huid/
In de meeste gevallen zal de huiskleur van het kind tussen die van de vader en moeder in zitten. Maar het kindje kan ook de kleur van vader of moeder hebben.