Wat betekenen deze symbolen op de rekenmachine (zie foto)

Zie foto

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
17.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
noenoenoenoe

Antwoorden (4)

Dat zijn geheugenplaatsen voor grote berekeningen.
11 jaar geleden
Hiermee kun je een getal in het geheugen zetten. Met m+ tel je het op m- is aftrekken van het geheugen en mc is resteren (memory clear) ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
[MC] Memory clear = Wis het geheugen
[M+] Memory + = Telt het getal van het scherm op bij het getal in het geheugen
[M-] Memory - = Haalt het getal van het scherm af van het getal in het geheugen
[MR] Memory Recall = Geeft het getal uit het geheugen weer op het scherm

En soms staat er ook nog
[MS] Memory store = Slaat het getal van het scherm op in het geheugen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
MissBiggie
11 jaar geleden
Het enige goede antwoord! +!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed en duidelijk beantwoord
Deze knoppen werken met het geheugen van de rekenmachine, die een nummer opslaat:
MC = Geheugen stelt Clear het geheugen op 0
MR = Memory Recall maakt gebruik van het getal in het geheugen
MS = Memory Store zet het nummer op het display in het geheugen
M + = geheugen toe te voegen neemt het nummer op het display, voegt deze toe aan het geheugen, en zet het resultaat in het geheugen

De knoppen kan handig zijn voor het doen van herhaalde berekeningen met een nummer. Bijvoorbeeld, als je wilde een stel nummers door pi vermenigvuldigen, kan je sleutel in het volgende:

3,14159 .. MS (slaat het nummer)
4 x MR = (geeft je 4 keer pi)
25 x 25 x MR = (geeft u 25x25 keer pi)

De M + knop kan handig zijn voor het uitzoeken van ingewikkelde expressies als je niet toevallig een wetenschappelijke rekenmachine te hebben. Bijvoorbeeld, om te berekenen (5 x 6) + (12 x 2) + (3 x 7), kunt u het volgende doen:

5 x 6 = (rekenmachine zegt 30)
MS (winkels 30 in het geheugen)
12 x 2 = (rekenmachine zegt 24)
M + (duurt 24, voegt het toe tot 30, winkels resulteren 54 in het geheugen)
3 x 7 = (21)
M + (duurt 54, voegt 21, slaat het resultaat 75)
MR (toont het resultaat 75)