Waar komt de kreet "Bommetje!!!" bij het zwemmen vandaan?

Of heeft het geen (duidelijke) oorsprong? Ik dacht misschien aan een uitspraak op tv of gewoon omdat eentje het zegt, zegt de ander het ook.. Als er een oorsprong van is ben ik erg benieuwd :-)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Bommetje is al heel oud en al ver voordat het op t.v. gebruikt werd in commercies. Het wordt bommetje genoemd, vanwege de enorme spetters die je maakt. Alsof er een bom in het water ontploft. De bedoeling van het bommetje is dus ook om zoveel mogelijk water op te spatten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook vorm je jezelf bij deze actie tot een 'bom', je bolt jezelf op en plonst het water in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Komt volgens mij uit WW2. Toen gooiden ze dieptebommen van boten af om onderzeeboten te raken. Als die ontploften gaf dat hetzelfde effect als wat er gebeurt als mensen dit nadoen.