Als je 16,5 bent en je auto rijbewijs gaat halen en heb gehaald mag je dan ook meteen op een scooter rijden ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja dit mag zeker, volgens mij nog steeds wel met een bijrijder.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als u al een geldig Nederlands autorijbewijs (categorie B) of motorrijbewijs (categorie A) heeft, hoeft u geen apart rijbewijs AM te hebben. U moet dat auto- of motorrijbewijs wel bij u hebben als u met een bromfiets, snorfiets of brommobiel rijdt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag op je zeventiende pas afrijden voor je autorijbewijs, maar als je dat dan hebt, dan mag je ook op een scooter rijden.

Toegevoegd na 4 minuten:
www.all-in-solo.nl/rijles-16-jaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hang ervan af wat je met een scooter bedoelt.

Ja: als je het hebt over een snorfiets (snorscooter = Blauw kenteken met witte letters).

Ja: bromfiets (bromscooter = geel kenteken met zwarte letters. )

Nee: motorfiets (motorscooter = geel kenteken met zwarte letters.). Daarvoor is rijbewijs A noodzakelijk.