moet ik ersoneel overnemen bij nieuw object

Ben ik verplicht personeel over te nemen van het andere schoonmaakbedrijf, de situatie is als volgt. Er is een geheel nieuwe school gebouwd, Nu heeft het oude schoonmaakbedrijf de noodvoorzieningen onderhouden. Nu wil deze dat ik het personeel overneem van deze voorziening. Is er sprake van een nieuw op te starten object? We nemen namelijk niet de noodvoorzienigen over.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als ik je goed begrijp gaat het om een onderhoudscontract van de noodvoorzieningen van het schoolgebouw. Je hebt zelf ook een schoonmaakbedrijf en wilt het (nieuwe) onderhoudscontract van de noodvoorzieningen. Als dit het geval is ben je vanzelfsprekend niet verplicht personeel van een ander bedrijf over te nemen. Je staat ook niet in een rechtsverhouding met het andere bedrijf. Wel kan het zijn van de opdrachtgever wanprestatie pleegt door het oude contract niet na te komen. Dit is in principe een kwestie tussen de opdrachtgever en het andere schoonmaakbedrijf. De opdrachtgever mag natuurlijk wel de voorwaarde stellen om je het contract te gunnen. In dat opzicht ben je dan verplicht het personeel over te nemen om het werk te mogen uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, niet doen!
Ik zou een noodvoorziening treffen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de opdracht gegund is na een Europese aanbesteding is de partij de de opdracht gaat uitvoeren verplicht het personeel over te nemen van de partij die de opdracht tot dan toe uitvoerde.