Als het hondenvoer voor mijn hond op is en ik kan nergens terecht voor voer, wat kan ik hem dan geven als avondeten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Niets, het risico dat je iets geeft dat voor honden giftig is of dat je hond er ziek van wordt is gewoon te groot. Het is misschien erg, maar laat je hond dan gewoon vasten en zorg de volgende ochtend asap voor hondenvoer.

Trek je koelkast open misschien heb je er groente inliggen wat je kan geven zoals worteljes of sperziebonen of Miss in blik!! Warm maken en of vers koken en kook wat rijst of oud brood en meng het... En morgen weer hondenbrokken halen!!

Als je zelf gekookte aardappels of zoiets over hebt dan kun je hem dat best geven (zonder jus!) sperzieboontjes uit blik kunnen ook echt geen kwaad!

Rijst met gekookte kip , maar een dag je vasten is heel goed vj hond . Zorg wel dat er genoeg water staat .

Ik zie in de antwoorden en reactie's een ongelofelijke hoop onzin staan! Sperzieboontjes en groenten is voor een hond alleen maar "vulling"! Zij kunnen hier geen voedingsstoffen uit halen. Van nature eet een hond geen enkel plantaardig voedsel. Heb je nog iets in je vriezer liggen zoals en frikandelletje,even koken en met een sneetje brood aan je hond geven. Vind ie heerlijk! Aardappel verteerd een hond wel degelijk,ook al haalt hij hier weinig voedingsstoffen uit. Dood gaan ze er niet van. En waarom zou een gedomesticeerde hond geen kippetje lusten...? Alles wat wij als mens consumeren zal een hond ook geen moeite mee hebben op enkele zeldzame uitzondering na. Er is eeuwenlang geen sprake geweest van hondenvoer in blik of in de vorm van korrels....als je begrijpt wat ik bedoel. Alles wat er te koop is,is "uitgevonden" en op de markt gebracht om geld mee te verdienen,meer niet. Tegenwoordig is er zelf een kattenvoer wat is gegrilleerd want "dus gezonder" volgens de fabrikant. Ik heb nog nooit een kat gezien die zijn gevangen vogeltje of muis eerst lekker onder de grill gooit...en gezonder KAN het niet zijn,eerder ongezonder! Geef je hond wat voorhanden is en wees niet bang dat hij iets verkeerds krijgt.

Ik geef mijn hond dan wel brood wel bruin met smeerworst heb ik altijd in huis en kan zeker geen kwaad

Een hond is in tegenstelling tot ene kat of fret een behoorlijke alleseter, en tot ver in de jaren 50 was het zelfs gebruikelijk dat de hond met de pot mee at, al is dat niet het ideale dieet. Maar je kunt hem alle soorten vers vlees geven, alsook gekookte aardappels en groenten (zonder zout !), al dan niet geweekt brood, je kunt zelfs een hele (zout- en suikervrije) taart voor hem bakken als je daar lol in hebt. (De brokjes kun je weglaten of vervangen door gehakt ofzo). Verhongeren hoeft-ie zeker niet.

Bronnen:
http://www.bearlyspuppyschool.nl/taart.php

Boontjes gaat goed, een stukje rauw vlees. Vooral geen etenswaren waarin zout zit verwerkt. Maak de portie niet groot omdat het voer is wat de hond niet gewend is. Als het niet aansluit dan ligt de hele spijsbrok even later ergens in de kamer.

rijst en droog, hard brood (dat het kraakt), en voldoende water

Als je biologisch vlees hebt is dat het beste Het is wel slim om iets te geven waar zo min mogelijk vet in zit

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100