deze wet id nu nog niet van toepassing, er wordt nog over gediscussieerd. Het wetsvoorstel is inmiddels goedgekeurd door de tweede kamer(http://www.blikopnieuws.nl/bericht/146791/Kamermeerderheid__voor_verhoging_alcoholleeftijd_naar_18_jaar.html) Maar dan moet ook de eerste kamer het nog goedkeuren, en dan moet de wet nog uitgevoerd worden, dus dat duurt sowieso nog wel even.

je krijgt het op het nieuws wel te horen als het zover is, mocht het zover komen.

Toegevoegd na 14 seconden:
*is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de wet bedoelt dat je pas vanaf je 18e alcohol mag gaan kopen: Nee, dan mag je geen alcohol meer kopen op je 16e. Maar die wet is er nog niet helemaal door, alhoewel ze er wel al vrij ver mee zijn.

Zal wel lekker schelen dat er geen 16-jarige, dronken mannetjes meer rondlopen in de clubs.