Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik het gezoem van mijn televisie weg?

Ik heb een hele oude beeldbuis, die een heel irritant hoog geluid maakt hoe is dat te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
392

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

U kan best de achterkant eens afnemen en kijken vanwaar het geluid komt.
Er zijn volgens mij 2 oorzaken mogelijk.

1) er ligt ergens iets te trillen en dat zou dan wel de Al-behuizing kunnen zijn die rond de hoogspanning zit.
Beter vast maken is hier de oplossing.

2) het zou kunnen dat de hoogspanning lekt waardoor een soort gesis ontstaat maar dat zou u ergens moeten kunnen
zien. De omgeving ontdoen van alle stof zou kunnen helpen.
Achter op de beeldbuis zit een aansluiting van waaruit een blauwe kabel loopt naar de hoogspannings unit.

U kan een oude TV binnenin kuisen met DROGE perslucht of met een stofzuiger, NOOIT met een vochtige doek.

LET OP, de hoogspanning blijft er lange tijd na het uitschakelen nog opzitten.

Zeker de stekker uithalen !!!

Uw pollen niet in het toestel steken terwijl die aanstaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat geluid komt 9 van de tien van de oude condensators.
Hier zitten spoeltjes in en deze spoeltjes kunnen naar verloop van jaren ietwat loskomen waarna ze dus kunnen gaan trillen en dat getril is dus wat je hoort.
Het e.e.a. is te verhelpen om alle condensatoren na te lopen en daar er nogal wat van deze dingen in dat soort type toestellen zit is dat eigenlijk voor een leek niet te doen.
En om het te laten doen zijn de kosten dusdanig hoog dat vervangen van het hele apparaat vaak een goedkopere oplossing is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie of lees ook GV;
http://www.goeievraag.nl/vraag/elektronica/televisies/stop-hoge-piep-tv.76170
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding