Wat kan ik nu het beste doen zodat mijn ogen minder rood worden?

Mijn ogen waren vanochtend helemaal mooi wit maar vandaag ging ik naar school en toen ik terug kwam waren mijn ogen ineens helemaal knalrood. Nu is dat nog steeds zo en is er niet iets waardoor dat snel minder wordt. Ik denk dat mijn ogen zelfs ontstoken zijn. Alle tips zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Kalmerend voor de ogen is een oogdruppel zoals ovuloheel van het merk heel, of ogentroost van weleda. Dit verfrist de ogen, spoelt evt rommel eruit en kalmeert.

Bij ontstoken ogen is het aan te raden om water te koken en dit laten afkoelen, en met een watje de rommel uit de ogen te vegen. Van buiten naar binnen.

Je zou ook kamillethee kunnen laten trekken en een watje doordrenkt hiermee als een compres op de ogen leggen. Ook dat verzacht.
In enkele dagen moet het beter worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is allen ook te gebruiken met lenzen. Maar met ontstoken ogen is het haast niet mogelijk om
Lenzen in te houden. Doe dan een bril op en geef je ogen rust.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou niet letterlijk IN je oog gaan een watje. Maar je ogen sluiten en van buiten naar binnen vegen met het watje. Dit kan een wattenbolletje of wattenschijfje zijn.
Door je ooglid sijpelt wel iets water maar dat is wel goed om te spoelen.
Let wel op dat het water niet te warm of te koud is, dat kan onprettig aanvoelen.
Succes!

Andere antwoorden (1)

Bij de trefwoorden staat het woord 'lenzen'. Betekent dit dat jij contactlenzen draagt? Hoe oud zijn? Als het maandlenzen zijn is het wellicht tijd om ze te vervangen. Hoe ouder ze worden hoe droger. Het is in elk geval een teken dat jouw ogen niet voldoende vocht hebben om de lenzen goed te kunnen verdragen. Als je een ontsteking hebt, dan kan je beter een bril opzetten. Hopelijk heb je nog een reserve-exemplaar.

Toegevoegd na 44 seconden:
zijn? = zijn die?
Amadea