heb je de laatste dagen nog eens buiten gekeken, door de lage stand van de zon en daardoor de korte dagen komt er bijna geen lichenergie op ons niveau aan dat heet ook wel donker,daarom de donkere dagen voor kerst, de dagen worden vanaf nu niet meer korter,maar weer langer en dat kun je eigenlijk nu al merken,het scheelt 's avonds al ca 9 minuten dat de zon later ondergaat ten opzichte van de dag waarop hij het vroegste onderging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon omdat de kortste dagen zijn van het jaar en het dus vroeg donker is. !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze dagen worden Kerstmis genoemd... En niets anders, vandaag is het de eerste en morgen de tweede Kerstdag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En overmorgen derde kerstdag......
AWM
14 jaar geleden
Scherp! De vraag is een paar dagen te laat gesteld. +1