Hoe zorg ik ervoor dat mijn ogen snel minder rood worden?

Ik had vandaag mijn lenzen in, maar ineens zijn ze bij de randjes een beetje rood. heeft iemand een tip om sneller mijn lenzen weer in te kunnen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb dat ook gehad. Ik bleek allergisch te zijn voor de conserveringsmiddelen in de vloeistof. Ik gebruik nu Synergy dat is zonder en geen last meer van rode ogen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Altijd een flesje lensvloeistof bij je hebben. Je ogen worden rood als ze te droog zijn. Dan maak je de lenzen een voor een nat met wat druppels vloeistof en zet ze dan weer in. Dat scheelt in elk geval.
Amadea
11 jaar geleden
er zijn van die kleine flesjes met druppels om je ogen (onderweg) te druppelen. dat werkte goed bij mij.
en misschien hebben jouw ogen af en toe (thuis bijvoorbeeld) wat lenzen-vrije tijd nodig, kan.
de een heeft nooit/totaal geen last van lenzen, de ander heeft last van droge/rode ogen en dus wat meer tijd nodig om weer tot probleemloos lenzen dragen te komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Elke opticiën heeft ze, maar ze zijn ook te koop bij b.v. kruidvat of etos.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
precies, bij de drogist, zijn ze stukken goedkoper dan bij de opticien...!