Wat kan ik doen om mijn engelse woordenschat te verbreden?

Ik heb Amerikaanse familie, en ik wil graag wat beter engels kunnen praten en hun kunnen begrijpen. Hoe ga ik dat doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (9)

in sommige boekenwinkeltjes kun je daar een vertaal woorden boek of een leerboek kopen. als je geluk hebt zit er een dvd tje bij die je kan bekijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Muziek luisteren die je mooi vind,met de tekst erbij.
en als je woorden niet begrijpt..
die opzoeken.
is een leuke en snelle manier
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel engels lezen en luisteren. Koop engelse kranten/tijdschriften en kijk engelstalige films

Toegevoegd na 10 minuten:
een maandje daarheen gaan en dan engels moeten praten helpt ook heel goed. Je kennis gaat met sprongen vooruit
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dan het liefst films zonder ondertiteling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deed ik ook vroeger. Ver voor internet. Dan moet je wel goed luisteren en lezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tv programma's met engelse ondertiteling werkt het beste (888 op bbc)
Cursus volgen bij het loi,je kan eerst een proefles nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bovengenoemde zaken helpen je inderdaad al. Wat ik zelf ook heel nuttig vind is veel BBC kijken met de ondertiteling aan. En inderdaad zoek woorden die je niet weet op.
Kijk ook eens op http://engelsetaal.startpagina.nl/ daar kun je ook heel veel info vinden.
Het allerbeste is natuurlijk gewoon een taalcursus volgen. Kijk eens bij een Volksuniversiteit bij jou in de buurt. Die hebben vaak goede taalcursussen voor een redelijke prijs.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een duimpje van mij, dat doe ik ook vaak als ik naar de BBC kijk met de Engelse ondertiteling aan. Dit kan je ook gemakkelijk doen met film dvd's.
Ik heb er zeer lang ook ermee geworsteld. Mij is geadviseerd om niet alleen veel engels moet lezen en schrijven maar ook naar de radio te luisteren. Dit heb ik gedaan.

op BBC Radio kent hebben ze naast best goede muziek ook veel interviews. Ik ben het steeds beter hierdoor gaan begrijpen. En heeft me echt geholpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Series die hier in het Nederlands worden uitgezonden, komen meestal uit het Engels. Er staat op youtube gigantisch veel. Hierdoor wordt je woordenschat echt groter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eeeehhhhm met een woordenboek ebij een engels boekje lezen als je nog op school zit bijles nemen een grammatica boekje kopen genoeg dus suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een hoop amerikaanse series en films gedownload. Prison break, Veronica mars, Smallville, sliders...noem maar op.

Allemaal zonder ondertitel. Dat helpt ook, en vaak zijn het dan ook nog programma's die je leuk vind. Bij de BBC moet je nog maar afwachten of ze iets uitzenden wat je leuk vind.

Ga een DVD kijken, zet de ondertitel uit.

Lees jeugdboeken in het Engels, bijvoorbeeld Harry Potter, toch engels en niet te moeilijk.

Veel gamen! The World of Warcraft heeft me ook goed geholpen. Ik vroeg ook regelmatig aan andere gamers naar vertalingen van woorden, en naar de spelling.