Wat zijn de symptonen van een lichte hersenschudding?

Ik ben met mijn hoofd tegen de waterglijbaan gestood en half knock-out in het water terechtgekomen, dan heeft mijn broer me uit het water gevist. Bij de EHBO hebben ze er gewoon 5 min. ijs op gelegd. Daarna voelde ik me misselijk, had ik hoofdpijn, zag wazig, mijn gezichtsveld was kleiner, slaperig, duizelig en ik moest steeds voor kleine dingen wenen

Toegevoegd na 59 seconden:
Had ik dus een lichte hersenschudding?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als ik je verhaal lees vrees ik helaas van wel, en anders heb je waarschijnlijk andere schade in je hoofd opgelopen. Je hebt tenslotte een flinke smak gemaakt en je hebt deze symptomen niet voor niets (gehad). Als ik jou was zou ik even contact opnemen met wat hier in Nederland de huisartsenpost of de nightcare heet (ik weet even niet hoe ze dat in België noemen) en hen de situatie uitleggen. Zij kunnen dan wel beoordelen of je bijvoorbeeld direct gezien moet worden of nog even kunt wachten en morgenvroeg naar je eigen huisarts kunt gaan. Ook zullen ze je naar alle waarschijnlijkheid een wekadvies meegeven. Dat betekent dat iemand (je broer?) je de komende nacht iedere twee uur even wakker moet maken om te kijken of je nog adequaat reageert. Beterschap in ieder geval!