Omdat ze die kunnen consumeren. Bij insecten zijn er geen ethische of morele overwegen waarom kannibalisme wel of niet zou kunnen. Die kijken als het ware alleen naar opbrengst.

P.s. lijken zijn doorgaans dood :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uit dode mieren komen stoffen vrij die andere mieren ertoe aanzetten het lijk op te ruimen. Dit gedrag, necroforese genoemd, vormt een van de belangrijkste hygiënemaatregelen om het nest vrij te houden van schimmels en andere ziekteverwekkers. Dat doen niet alleen mieren, maar ook andere dieren die in grote kolonies leven: ze verwijderen dode soortgenoten kort nadat die zijn overleden.
Amadea