Wie heeft er tips om zoveel mogelijk geld bijeen te krijgen voor bouw speeltuin?

Hallo,

Wie heeft er tips om zoveel mogelijk geld bijeen te krijgen voor bouw speeltuin?
Wij hebben € 50,000,- nodig voor het bouwen van de speeltuin Westerhaghe in Rijnsburg.( Zuid-Holland)
Dit is de afspraak die wij met de gemeente Katwijk hebben gemaakt.
De gemeente wilde in eerst instantie geen speeltuin maar mede door een handtekening actie in het dorp is er besloten wel een speeltuin te laten bouwen met als tegenprestatie dat de stichting € 50.000,- bij een verzameld.

Nu ben ik op zoek naar ideeën, tips voor eventuele subsidies en andere suggesties hoe wij het geld bij een kunnen krijgen.
Dus wie kan mij helpen.

Leonie

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Hoi Leonie, je zit ten eerste al in een goede tijd om een Kerstmarkt te organiseren. Verder zou je oliebollen kunnen gaan verkopen (wel eerst aanvragen bij de gemeente), lokale bedrijven aanschrijven of ze willen sponsoren, eventueel met als tegenprestatie dat ze (een tijdje) reclameborden in de speeltuin mogen plaatsen of dat ze als sponsors op een groot bord bij de ingang van de speeltuin komen te staan, sponsorloop met de gezamelijke scholen organiseren, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou bij elk speeltoestel een bord kunnen plaatsen met daarop de tekst; "Dit speeltoestel is mogelijk gemaakt door ...". Een bedrijf kan zijn naam dan verbinden aan een speeltoestel in ruil voor een x bedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mischien kan je in het dorp wat organiseren bv lege flessen laten verzamelen door de kinderen in het dorp, of dingen aan de deuren verkopen.

laat het hele dorp de zolder opruimen en ga een rommelmarkt houden

mischien is het leuk om in deze tijd kerstkaarten te verkopen bij de deuren langs

en bedrijven in de buurt vragen om te doneren
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
allemaal creatief hier +
Ik weet natuurlijk niet, of er in Rijnsburg of Katwijk een Kerstmarkt georganiseerd wordt, maar mocht dit zo zijn, ga er dan staan met bijv. Glühwein. De kruidenzakjes die je in de wijn moet hangen zijn vaak te krijgen bij bijv. Gall&Gall, en nog wat kaneelstaven erbij maakt het nóg lekkerder. Ook zou je kleine kerstkoekjes kunnen (laten) bakken - op duitste kooksites vind je allerlei recepten voor Weihnachtsplätschen. Als je een beetje zoekt, vind je recepten waarvan het deeg helemaal in je keukenmachine gemaakt kan worden, en als je ze op een hele bakplaat bakt, en dan in vierkantjes of reepjes snijdt, is dat helemaal niet zoveel werk. Leuk verpakken, en per 100 of 150 gr. verkopen. (Het moet er héél exclusief uitzien, natuurlijk....) Door kinderen gemaakte kerstkaarten doen het ook goed, lijkt me : denk aan rode of groene kaarten (van grote vellen karton uit de kantoorboekhandel), bestempeld met een kerstmotief dmv aardappelstempels en goud- en zilverkleurige verf. Dennebomen, of kerstklokken zijn makkelijke motieven, en juist een beetje door- en over elkaar gestempeld heel decoratief...

Nog een opvallende 'spaarpot' (van een schoenendoos) voor de gulle gever die niets wil kopen, wat hulp van de kinderen om klanten te werven, en je bent al een heel stuk op weg.

Verder zou ik me voor kunnen stellen, dat een aktie 'autowassen' in deze tijd van het jaar ook best succes kan hebben : in de wijken waar de wat oudere mensen wonen, die het misschien net ietsje té koud vinden om met de emmer buiten te gaan schuimen en poetsen, kunnen ze misschien wel 5 à 7 euro per auto ophalen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook goed idee +
Rommelmarkt, klusjes doen, honden uitlaten of borstelen, bedrijven aanspreken, straatfeest houden en goedkoop inkopen en met iets winst door verkopen, drank, oliebollen, limonade, broodjes. Gratis kleding inzamelen, en dan een kleding avond houden. Knutselmiddag organiseren voor kinderen. Bakmiddag houden, cake verkopen.

Wie handig is, kinderen sminken, haren invlechten, nagels verzorgen, haar fohnen of knippen, opmaken voor de feestdagen. Dus gebuik maken van je eigen kwaliteiten.