Hoe kan dit? Wie begrijpt dit? (tandarts)

Hoe is dit mogelijk?

Mijn man heeft in 2008 €1790 euro vergoed gekregen voor tandartskosten! Hij is bij DSW verzekerd, te weten een basisverzekering en een aanvullende verzekering TOP (AV-TOP).
Hoe kan deze vergoeding niet geboden zijn aan een maximumbedrag? (alleen op bruggen/kronen en protheses zit een restrictie)
Ik ben nog geen enkele andere zorgverzekeraar tegengekomen zonder maximum aan tandartskosten. Vaak worden maximale vergoedingen van 450 euro tot 1000 euro per jaar genoemd. Bovendien zijn speciale tandartspolissen met hogere vergoedingen veel duurder dan de totale premie die mijn man voor z'n verzekering betaald (voor 2010 119 euro per maand)

Wie o wie kan mij dit uitleggen? Zie ik iets over het hoofd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik begrijp het niet...

WOW fijn voor je, dan zijn er dus nog echt verschillen in ziektekostenverzekeringen... Nou het is dus calculatie van kosten... Wellicht is het een heel kleine onbekende verzekering...
Ja ik neem aan de je niet jokt, dus dan kan het toch zo zijn zonder dat je iets over het hoofd ziet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ik net op de site van DSW gelezen heb:
"Geen aparte tandartsverzekering nodig
Wij hebben ook geen aparte tandartsverzekering maar ruime vergoedingen in onze aanvullende verzekeringen opgenomen."

Dit betekend dus een groot voordeel voor de behandelingen die uw man onderging lijkt me.

Het ligt er natuurlijk ook maar net aan wat voor behandelingen hij heeft ondergaan. Op verschillende onderdelen zit gewoon een onbeperkte vergoeding van 100%.

Goede verzekering dus, u mag zich ermee prijzen! :-)

Toegevoegd na 6 minuten:
Ook mijn eigen verzekering heeft geen maximum. Ik zit bij OZF, en die zeggen:
"Geen maximumvergoeding (m.u.v. orthodontie en kronen, bruggen, etc.)"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dat over de kop gaan valt wel mee, als ze elke keer teveel uit moeten keren dan passen ze de vergoedingen wel aan. Verzekeringen spelen namelijk ook een simpel spel. Gokken dat er meer inkomt dan dat er uit moet. Legio mensen gebruiken al die vergoedingen namelijk nooit. En je moet hierbij denk ik meer naar het totaal wat je betaald kijken dan alleen naar de tandartsverzekering.
Geweldig!! Als de rest van de verzekering ook zo goed is, stap ik over! Ik kan me voorstellen dat je twijfelt of het wel klopt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp het enigzins, heb even gekeken bij de vergoedingen bij AV-Top. De meeste behandelingen worden namelijk 100% vergoed.
http://www.dsw.nl/Repository/Documents/2009/2009_DSW_AVstandaardTop.pdf